اصلاح نقاط حادثه خیز در محور زرند ـ کرمان پیگیری شد

اصلاح نقاط حادثه خیز، ناشی از سیلاب‌ها در محدوده بزرگراه زرند ـ کرمان، پیگیری شد.

 موسی دریجانی، مدیر منابع آب شهرستان زرند در بازدید مشترک با مدیر اداره راهداری شهرستان زرند گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح شهرستان، یکی از عواملی که در سیلاب‌های گذشته، باعث آسیب شده است، نبود  آبگذری مناسب برخی پل‌های احداث شده در مسیر رودخانه‌ها و بعضا خاک ریز‌های هدایت آب اطراف راه‌ها است که برای عبور ایمن سیلاب نیاز به اصلاح و تعمیر دارند.  

او افزود: اداره راهداری برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب‌های احتمالی، اقدامات اصلاحی را با هماهنگی امور منابع آب همانند گذشته در دستور کار خود قرار دهد.

سیدرضا امیری، سرپرست اداره راهداری زرند گفت: با دستور فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند، وضعیت پل‌های محور بزرگراه زرند ـ کرمان و محور فرعی زرند ـ ریحان‌شهر به همراه تغییر حوزه‌های آبریز بالادست، موردبررسی قرار گرفته است.

او بیان داشت: به واسطه سیلاب  پارسال، نیاز به تنظیم بستر بالادست دهانه پل‌های محور فرعی زرند ـ ریحان‌شهر و در محدوده روستا‌های داهوئیه و گتکوئیه تا تقاطع شهرک شهید باهنر می‌باشد.

امیری افزود: این اداره با توجه به محدودیت امکانات و ماشین آلات در اختیار خود از ۳ ماه گذشته نسبت به این موضوع اقدام کرده و با توجه به حجم بالای کار، لازم است از استعداد مجموعه صنعتی کمک گرفته شود.

او تصریح کرد: بعضی محور‌ها در حوزه شرکت ذغالسنگ قرار داشته و بعضی هنوز از سوی راه و شهرسازی تکمیل و تحویل راهداری نشده اند.

سرپرست اداره راهداری زرند بیان کرد: به منظور ایمن سازی لایروبی و تنظیم بستر رودخانه و خاکریز‌های هدایت سیلاب دهانه پل‌های این محدوده، به حداقل ۲۰۰ ساعت کاری بلدوزر، ۶۰ ساعت بیل مکانیکی و ۱۰۰ ساعت لودر نیاز است.

همچنین در این بازدید از اقدامات حفاظتی  برای جلوگیری از خسارات سیلاب که  از سوی شرکت فولاد زرند ایرانیان صورت گرفته بود بازدید و ضمن خدا قوت به نماینده این مجموعه، خواستار تسریع در کمک به روند تنظیم بستر حوزه آبریز پل‌های بحرانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.